FN’s Verdensmål åbner et kæmpe marked for danske energi-løsninger

FN’s Verdensmål åbner et kæmpe marked for danske energi-løsninger

I 2015 vedtog FN 17 ambitiøse verdensmål for bæredygtig udvikling på kloden. Et af målene handler om energi. Det åbner store eksportmuligheder for danske energivirksomheder. Men hvordan kommer små og mellemstore virksomheder i gang med at udfolde potentialet i verdensmålene?

Robotterne kommer! Og tak for det.

Robotterne kommer! Og tak for det.

Ikke mindst inden for velfærdsteknologi vil der være store gevinster at hente for såvel patienter som personale i at "samarbejde" med robotter. Og flere danske virksomheder er langt fremme med at skabe fremtidens robotter inden for velfærdsteknologi. Vi har haft fornøjelsen at hjælpe en af disse virksomheder med at få det perspektivrige budskab frem.

Plejehjem på Facebook

Plejehjem på Facebook

Hvordan skaber man bedre kommunikation omkring beboerne på et plejehjem? En facebook-side for pårørende, personale og beboere kan være et af midlerne. Her kan personalet gøre opmærksom på arrangementer. Her kan familiemedlemmer, der bor langt væk, følge med i stjernestunderne på plejehjemmet. Og her kan pårørende udveksle gode ideer til, hvordan de hjælper beboerne i det daglige med frisør, fodterapeut og lignende.

Kan man tjene penge på at redde verden?

Kan man tjene penge på at redde verden?

Det anslås, at der globalt set findes markedsmuligheder for den private sektor på 12 billioner $ i arbejdet for at nå Verdensmålene. To store arrangementer i sidste uge viser, at FNs Verdensmål – også kaldet SDG - for alvor er ved at komme på agendaen. Hos store, etablerede virksomheder såvel som hos små og socialøkonomiske start-ups. Og det er et nyt og fantastisk perspektiv, at der nu er en fælles dagsorden at tale ind til, når det gælder om at udvise samfundsansvar. 

Bag facaden

Bag facaden

Meget kan forberedes gennem issues management, kriseberedskaber og andre discipliner. Det skal man sørge for at have på plads. Men når alarmen går, så opstår der alligevel uforudsete situationer, behov og konflikter, som skal håndteres under stærkt pres. Det er ikke altid et elegant forløb. Men det er virkeligheden. Det ved man, når man har siddet inden for murene og ageret midt i orkanens øje.

Sprechen Sie Deutsch?

Sprechen Sie Deutsch?

Danske virksomheder bør vende blikket mod syd, når de skal finde frem til nye, lukrative markeder. Tyskland er Danmarks største eksportmarkedet, og 430 danske virksomheder er allerede særdeles aktive her. Men potentialet er langt større i et marked på 80 millioner indbyggere, som er venligt stemte over for at gøre forretning med danske virksomheder. Alligevel er der mange virksomheder, der afholder sig fra at gå ind på det tyske marked. Etableringen på det tyske marked kræver nemlig både indsigt i kulturen såvel som sproget.

Er du interessant hver dag?

Er du interessant hver dag?

Content marketing er godt, men mere content marketing er ikke nødvendigvis endnu bedre. Når mængden af indhold eksploderer, og alle markedsfører sig gennem samme slags ”berigende” indhold – hvad er så strategien, hvis vi ikke skal ende i et clickbait-overbuds-helvede?