Gi’ den gas med CSR og Verdensmål – og fortæl om det

Gi’ den gas med CSR og Verdensmål – og fortæl om det

1.100 virksomheder skal i år for første gang aflægge CSR-rapport. Det giver anledning til at fortælle gode historier. De fleste af os elsker historier om dem, der skiller sig ud, gør en forskel, brænder for noget og handler på det. Alle eventyr er gjort af det stof – og i arbejdet med CSR og Verdensmålene er der masser af den slags historier at øse af. 

FN’s Verdensmål åbner et kæmpe marked for danske energi-løsninger

FN’s Verdensmål åbner et kæmpe marked for danske energi-løsninger

I 2015 vedtog FN 17 ambitiøse verdensmål for bæredygtig udvikling på kloden. Et af målene handler om energi. Det åbner store eksportmuligheder for danske energivirksomheder. Men hvordan kommer små og mellemstore virksomheder i gang med at udfolde potentialet i verdensmålene?

Har du noget på hjerte? (9 spørgsmål og 1 godt råd)

Har du noget på hjerte? (9 spørgsmål og 1 godt råd)

Content marketing er godt, men mere content marketing er ikke nødvendigvis endnu bedre. Når mængden af indhold eksploderer, og alle markedsfører sig gennem samme slags ”berigende” indhold – hvad er så strategien, hvis vi ikke skal ende i et clickbait-overbuds-helvede?

PR for it- og tech-virksomheder

PR for it- og tech-virksomheder

SoMe er ikke alt. Earmed media i form af klassisk PR har stadig stor værdi.

I Kontekst Kommunikation hjælper vi fx Verizon Enterprise Solutions med at nå langt ud i danske medier med undersøgelser, teknologiindsigt, thought leadership mv. Vi trækker på 20 års erfaring med PR-arbejde for en lang række globale tech-brands som fx IBM, Intel, VmWare, Lenovo, Symantec osv. foruden danske tech-virksomheder.

Tjek indholdet i vores PR-værktøjskasse her:  

Brand-building med god energi

Brand-building med god energi

På en mark i udkanten af Hobro ligger en lille organisation. Den har fokus på, hvordan brint kan bruges i den grønne omstilling. I 2014 var den primært kendt af samarbejdspartnere, som talte en håndfuld virksomheder i nærområdet og nogle forskere på Aalborg Universitet. I dag er den kendt globalt af toneangivende aktører inden for brint og modtager jævnligt henvendelser om samarbejde. Hvad er der sket?

Platform og synlighed for fremtidens kystkultur

Platform og synlighed for fremtidens kystkultur

Kan man lave skaldyrsessens af strandkrabber - og bliver man smukkere af tang?

Læs om, hvordan projektet Bæredygtig Kystkultur gennem skånsom og innovativ anvendelse af havets ressourser skaber et godt og bæredygtigt livsgrundlag for mennesker, først og fremmest på Djurslandskysten, men på sigt også i resten af Danmark og ude i verden.

Kontekst Kommunikation har bl.a. hjulpet med:

• gennemarbejdning af projektbeskrivelse og fundraisingmateriale

• udarbejdelse af profilbrochure 

• udvikling af website

• sparring på kommunikation

Kan man tjene penge på at redde verden?

Kan man tjene penge på at redde verden?

Det anslås, at der globalt set findes markedsmuligheder for den private sektor på 12 billioner $ i arbejdet for at nå Verdensmålene. To store arrangementer i sidste uge viser, at FNs Verdensmål – også kaldet SDG - for alvor er ved at komme på agendaen. Hos store, etablerede virksomheder såvel som hos små og socialøkonomiske start-ups. Og det er et nyt og fantastisk perspektiv, at der nu er en fælles dagsorden at tale ind til, når det gælder om at udvise samfundsansvar. 

Video opnår +500.000 visninger på Facebook

 Video opnår +500.000 visninger på Facebook

Video-indhold:

Interviewserie firedoblede antallet af Facebook-følgere

Videoer på Facebook er ikke forbeholdt solskinshistorier og hurtige click-baits, men kan også skabe engagement om livets mere mørke og alvorlige sider.

For Landsforeningen Liv&Død udviklede vi interviewprojektet ”Danmarkshistoriens største generation taler ud om døden,” med deltagelse af 6 kendte danskere. Videointerviewet med tidl. overlæge og formand for Etisk Råd, Ole Hartling opnåede over en halv million visninger, 2600 delinger, 6400 likes og hundredevis af kommentarer. Læs mere om projektet her!

Omfattende formidlings-opgave: Brint og grøn omstilling

Omfattende formidlings-opgave: Brint og grøn omstilling

For kort tid siden havde vi den glæde – sammen med gode kolleger – at arrangere indvielsen af et af Europas største og mest avancerede brintanlæg - af sin art. Indvielsen er den foreløbige kulmination på en formidlingsopgave, som har strukket sig over et par år og omfatter udarbejdelse af kommunikationsstrategi og -plan, position paper, website, sociale mediekanaler, brochurer, videoer, præsentationer, posters og PR.

Robotterne kommer! Og tak for det.

Robotterne kommer! Og tak for det.

Ikke mindst inden for velfærdsteknologi vil der være store gevinster at hente for såvel patienter som personale i at "samarbejde" med robotter. Og flere danske virksomheder er langt fremme med at skabe fremtidens robotter inden for velfærdsteknologi. Vi har haft fornøjelsen at hjælpe en af disse virksomheder med at få det perspektivrige budskab frem.

Plejehjem på Facebook

Plejehjem på Facebook

Hvordan skaber man bedre kommunikation omkring beboerne på et plejehjem? En facebook-side for pårørende, personale og beboere kan være et af midlerne. Her kan personalet gøre opmærksom på arrangementer. Her kan familiemedlemmer, der bor langt væk, følge med i stjernestunderne på plejehjemmet. Og her kan pårørende udveksle gode ideer til, hvordan de hjælper beboerne i det daglige med frisør, fodterapeut og lignende.

Foråret i Gambia

Foråret i Gambia

Et “gambisk forår” rullede i 2016 henover det lille vestafrikanske land, hvor befolkningen satte den autokratiske præsident Jammeh på porten og indsatte den demokratisk-sindede Barrow på posten. Men hvor nemt er det at udvikle demokrati i et land, som er præget af stor fattigdom, arbejdsløshed, analfabetisme og korruption? Det ser vi nærmere på i denne analyse.

Bag facaden

Bag facaden

Meget kan forberedes gennem issues management, kriseberedskaber og andre discipliner. Det skal man sørge for at have på plads. Men når alarmen går, så opstår der alligevel uforudsete situationer, behov og konflikter, som skal håndteres under stærkt pres. Det er ikke altid et elegant forløb. Men det er virkeligheden. Det ved man, når man har siddet inden for murene og ageret midt i orkanens øje.

Sprechen Sie Deutsch?

Sprechen Sie Deutsch?

Danske virksomheder bør vende blikket mod syd, når de skal finde frem til nye, lukrative markeder. Tyskland er Danmarks største eksportmarkedet, og 430 danske virksomheder er allerede særdeles aktive her. Men potentialet er langt større i et marked på 80 millioner indbyggere, som er venligt stemte over for at gøre forretning med danske virksomheder. Alligevel er der mange virksomheder, der afholder sig fra at gå ind på det tyske marked. Etableringen på det tyske marked kræver nemlig både indsigt i kulturen såvel som sproget.