PR og Media Relations

PR-værktøjskassen:

Synlighed og troværdighed i relevante medier

Klassisk PR har stadig stor værdi og er et stærkt supplement til de direkte kommunikationskanaler, virksomhederne selv råder over (websites, nyhedsbreve, SoMe-kanaler osv.).

Eksponering via earned media udvider kendskabet og er med til at underbygge troværdigheden. Det har betydning for alle virksomheder og organisationer, hvad enten der er tale om B2B eller B2C, private virksomheder eller offentlige institutioner.

I Kontekst Kommunikation hjælper vi aktører inden for en række brancher med at nå ud i de relevante medier. Vi trækker på mere end 20 års erfaring med PR-arbejde for både danske og globale kunder, og vi arbejder hjemmevant med nyhedsstof, præsentationer, undersøgelser, kommentarer, thought leadership mv.

Det finder du i vores PR-værktøjskasse:  

  • Forhåndskendskab til trends, begreber og forkortelser inden for en række brancher, fx tech, healthcare, uddannelse, energi, fødevarer og kulturområdet i bred forstand. Og hvis vi ikke allerede er på faglig omgangshøjde, læser vi op og kommer det hurtigt.

  • Produktion af klare historier om komplekse problemstilinger og emner

  • Dybt kendskab til det danske medielandskab - både den brede presse og de vertikale fagmedier, både b2b- og b2c-medier.

  • Opbygning og vedligehold af relationer til journalister og medier

  • Historieudvikling og årshjul

  • Newsjacking og proaktivitet i det hele taget

  • Pitch af interview

  • Medietræning

  • Pressemeddelelser, versionering, distribution

  • Editorial tours

  • Udvikling af budskabsplatform og budskabstræning

  • Talspersoner – skræddersyet træning og individuelle handlingsplaner

  • Krisestyring og pressehåndtering

  • Hub-erfaring med at koordinere kommunikationsaktiviteter og -samarbejde på tværs af markeder, i EMEA, USA og Asien. Vi kender vilkårene, og vi har et afprøvet netværk af samarbejdspartnere i mange lande.

Kontakt Michael og få mere at vide: +45 2672 2024, mail: mki@kontekstkommunikation.dk